مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
سرخط خبرها

فرمانده انتظامی مشهد: ۷۱۴ فراخوان از ابتدای ناآرامی‌ها داشتیم | مشهد رتبه نخست دستگیری اغتشاشگران را در کشور دارد

  • کد خبر: ۱۴۰۴۵۳
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
فرمانده انتظامی مشهد: ۷۱۴ فراخوان از ابتدای ناآرامی‌ها داشتیم | مشهد رتبه نخست دستگیری اغتشاشگران را در کشور دارد
فرمانده انتظامی مشهد گفت: در این ۹۰ روز حدود ۷۱۴ فراخوان داشتیم که به‌طور میانگین روزانه ۸ فراخوان در مشهد داشتیم. ما در همه فراخوان‌ها حضور کامل داشتیم. ما اعتقاد داشتیم مادامی که اشراف اطلاعاتی ما قوی نباشد، نمی‌توانیم در صحنه قدرتمند باشیم.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، سرهنگ احمد نگهبان در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در فرمانداری مشهد برگزار شد، بیان کرد: پلیس مشهد خدمات کشوری ارائه می‌دهد. مشهد به‌طور میانگین روزانه ۳‌هزار تماس عملیاتی با ۱۱۰ دارد که پلیس باید در صحنه حاضر شود. مشهد روزانه ۹۴ نزاع دسته‌جمعی دارد که در این خصوص در جایگاه چهارم کشور قرار داریم.

وی افزود: تعداد مأموران نیروی انتظامی مشهد هیچ تناسبی با وضعیت فعلی ندارد. هر پلیس در مشهد حداقل جای ۴ نفر کار می‌کند. در این ۹۰ روز نیرو‌های ما در آماده‌باش ۱۰۰‌درصدی بودند. مجموعه‌های امنیتی نیز در این مدت به ما کمک کردند، اما مسئول حفظ امنیت، پلیس است که در میدان حاضر بود.

فرماندهی انتظامی مشهد گفت: مشهد با نیرو‌های انتظامی که در اختیار دارد، نتوانسته است هنوز به نقطه مطلوب برسد، اما در مسیر آن قرار دارد. در این ۴ ماهی که در این پست قرار گرفتم، ۹۰ روز در آماده‌باش کامل قرار داشتیم. در این ۹۰ روز به قول فرمایش مقام معظم رهبری در یک جنگ هیبریدی قرار داشتیم. مثلث حاکمیت سه ضلع امنیت، اقتصاد و عدالت دارد که دشمن به هر سه ضلع به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده حمله کرده است.

نگهبان بیان کرد: دشمن آمده بود که در این ۹۰ روز کار نظام را یکسره کند، اما به‌لطف هوشیاری مردم، فرمایشات معظم معظم رهبری، تلاش دستگاه‌های دولتی، امنیتی و انتظامی و حضور میدانی مدیران و مسئولان کشور از این فتنه با سربلندی خارج شدیم.

وی ادامه داد: مشهد بین همه کلان‌شهر‌ها در تمام بخش‌ها و شاخص‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد. مشهد تنها شهری است که هیچ اتوبوس، هیچ خودرو‌ شخصی، هیچ مغازه‌‌ شخصی، اموال عمومی و اموال مربوط به شهرداری آن دچار حریق نشده و به‌طور کامل از بین نرفته است. شاید شیشه یک اتوبوس و بانکی شکسته شده باشد، اما به‌طور کامل نسوخته است. ما در مشهد به‌گونه‌ای کار کردیم که در مجموعه نیروی انتظامی کشته‌ای ندادیم و کشته‌ای نگرفتیم.

فرماندهی انتظامی مشهد تصریح کرد: دو نفر از عزیزانی که در مشهد به شهادت رسیدند، به‌لطف پلیس در ۴۸ ساعت قاتلشان در سمنان دستگیر شد. مجموعه پلیس مشهد در این ۹۰ روز از وقت، انرژی و سلامت خود گذاشت.

نگهبان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و تمهیدات ما حداکثری است در‌حالی‌که تهدیداتمان حداقلی بود. در این ۹۰ روز حدود ۷۱۴ فراخوان داشتیم که به‌طور میانگین روزانه ۸ فراخوان در مشهد داشتیم. ما در همه فراخوان‌ها حضور کامل داشتیم. ما اعتقاد داشتیم مادامی که اشراف اطلاعاتی ما قوی نباشد، نمی‌توانیم در صحنه قدرتمند باشیم.

وی ادامه داد: برخی تجمعات و موضوعات اجتماعی را به موضوعات امنیتی و انتظامی تبدیل نکردیم. سعی کردیم خودمان روی آتشی که در‌حال خاموش‌شدن بود، بنزین نریزیم. تجمعات را مدیریت کردیم تا وضع موجود بدتر از این نشود.

فرماندهی انتظامی مشهد بیان کرد: در یکی از کار‌هایی که نسبت به همه شهر‌های کشور در ارزیابی داخلی فراجا رتبه عالی دریافت کردیم، حوزه دستگیری‌هاست. اعتقاد داشتیم مادامی که دستگیری نداشته باشیم، نمی‌توانیم موفق باشیم. پلیس با بیشترین حجم دستگیری جلو آمد. تا ساعت ۱۲ شب در خیابان دستگیر و برخورد می‌کردیم و روز بعد به‌سراغ لیدر‌ها می‌رفتیم. هیچ لیدری نداریم که خودرو پلیس را آتش زده باشد، به آن خسارت وارد کرده باشد، به مأمور پلیس در خیابان تعرض کرده و به اموال عمومی خسارت وارد کرده باشد و اکنون در خانه خودش باشد.

نگهبان یادآور شد: لیدر‌هایی دستگیر کردیم که در حال صرف قورمه‌سبزی‌ یا در حال مصرف مواد مخدر و مصرف مشروب بودند. لیدر‌ها را در حالی دستگیر کردیم که فکر نمی‌کردند دستگیر شوند. شاخص دستگیری پلیس مشهد در کشور رتبه نخست است.

وی اضافه کرد: اعتقاد داشتیم کسانی که در کف خیابان حضور پیدا می‌کنند، باید به اندازه حضورشان هزینه دهند. نمی‌شود کسی در خیابان حاضر شود و پلیس را اذیت کند و فرار کند. پلیس پلاک خودرو آنان را یادداشت و در همان شب خودرو آنان را توقیف می‌کرد. پلاک خودرو‌ها را از طریق ۴۵۰ دوربین در شهر می‌خواندیم و از آن طریق در کمتر از یک دقیقه به مشخصات فرد می‌رسیدیم.

نگهبان خاطرنشان کرد: در این وقایع مردم همراهی زیادی با ما داشتند. طی گزارشی که مردم به پلیس داده بودند، از یک خانه ۷۰ کوکتل مولوتوف کشف کردیم که قرار بود آن‌ها علیه مردم، شهروندان، مغازه‌ها و پلیس استفاده شوند. از ارتباطات مردم دلسوز مشهد استفاده کردیم و توانستیم به کمک مردم به سراغ کسانی برویم که فکر دستگیری خودشان را هم نمی‌کردند.

وی افزود: پلیس کسانی را دستگیر کرده که با عینک آفتابی و ماسک در شب تاریک به خیابان آمده بودند که اگر یک سوزن به طرف صورت آنان پرتاب می‌کردیم، به صورت آنان برخورد نمی‌کرد!

فرماندهی انتظامی مشهد گفت: ضمن اینکه در این مدت اجتماعات و فراخوان‌ها وقت ما را گرفت، سلسله طرح‌هایی در مشهد به نام طرح‌های اقتدار برنامه‌ریزی کردیم. ۹ مرحله طرح اقتدار اجرا کردیم. در نقاطی که نیاز به اجرای طرح پاک‌سازی و ارتقای امنیت اجتماعی دارد، با کمک و ظرفیت پلیس‌های تخصصی خودمان حضور پیدا می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->